گیسو
گیسو

چند ترفند جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه و سالن های زیبایی

بسیاری از افراد راجب راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه مردانه و زنانه سوال میکنند، در این مقاله با چند تکنیک مؤثر در بهبود بازاریابی سالن زیبایی زنانه آشنا خواهید شد که باعث رونق کسب و کار شما می شود،

یکی از مهم ترین کارهایی که باید یک آرایشگر حرفه ای باید به آن مسلط باشد جذب مشتری جدید برای سالن زیبایی و حفظ مشتری های قدیمی و تبدیل آنها به مشتری وفادار هست.

یادمان باشد تا زمانی که شما نتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و همچنین مشتریان فعلی خود را وفادار کنید، هر چقدرهم که در کار آرایشگری حرفه ای باشید و هرچقدر هم که برای کارتان هزینه کنید نه تنها به شهرت نمی رسید، بله قطعاً شکست خواهید خورد. سالن هایی موفق هستند که برای برندینگ و روش های جذب مشتری برای آرایشگاه و سالن  زیبایی خود آموزش دیده اند و مدیر سالن با شناخت کافی و مهارت به دست آورده از شیوه جذب مشتری آرایشگاه به این مرحله رسیده است.

بسیاری از مدیران سالن ها با این سوال ها روبه رو می شوند:

چطور مشتری سالنم رو افزایش بدم؟

چرا مشتری سالنم کم شده؟

اصلا مشتری ندارم

چگونه مشتری تاتو بدن جذب کنیم

چه کارهایی رو برای ارتقا و افزایش مشتری سالنم باید انجام بدم؟

چه آموزش هایی رو باید برای مدیریت و برند سازی سالنم ببینم؟

جذب مشتری پاکسازی پوست چطور هست ؟

سالن منطقه ما چطور این همه مشتری داره در حالیکه ما هم همون امکانات رو داریم؟

ارایشگاه زدم مشتری ندارم

چرا مشتری ناخن ندارم

راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه

1- ایجاد فضای شاد و صمیمانه

موزیکی پخش کنید که توام با شادی و نشاط باشد تا در ذهن مشتری خاطرات خوب و شادی بخش تداعی شود.

موثرترین عامل بر ذهن انسان موسیقی است و شما می‌توانید از این عامل به نفع خود استفاده کنید و همینطور فضای آرایشگاه را از بی روح بودن و خشکی دربیاورید.

پخش موزیک مناسب و آرامش بخش( موزیک لایت)
استفاده از خوش بو کننده ها و عطر گل ها و یا رایحه‌های خوش بو
تهویه مناسب
استفاده از گل ها و تابلوهای زیبا و جذاب در سالن
سرگرم کردن مشتری با استفاده از بروشور،کتاب، مجله، تیزر های سالن و پخش آن در کنار پذیرایی
داشتن مکان و یا وسایلی برای سرگرم کردن کودکان برای حفظ آرامش والدینی که با کودک به سالن مراجعه می کنند.
استفاده از رنگ های جذاب در دکوراسیون سالن
عدم صحبت های بی مورد و کاهش صدا و رفت و آمد ها
مجزا کردن خدمات
و…

2- ایجاد رابطه دوستانه

این مورد برای خانم ها خیلی مهم هست و دوست دارند در مورد پیشینه‌ی آرایشگر خود بداند تا بتواند به او اطمینان کنند،

حتما سعی کنید رابطه شما با مشتری در یک چهار چوب تعریف شده باشد، چون خیلی از آرایشگرها، تصور می‌کنند هرچه بیشتر با مشتری صحبت کنند او بیشتر خوشش خواهد آمد اما این کاملا غلط هست.

3- از خدمات رایگان غافل نشوید

یکی از مهم ترین راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه ارائه خدمات رایگان هست مانند مشاوره  رایگان حتی زمانی مشتری نمیخواهد از خدمات ما استفاده کند چون اینکار حس خوبی به مشتری میدهد که شما به آن فرد احترام گذاشته اید، اگر الان از خدمات شما استفاده نکند مطمئن باشید شما در خاطر آن فرد خواهید ماند و در آینده ممکن هست از خدمات شما استفاده کند.

شما میتوانید در بین خدمات اصلی خود یکی از خدمات را به صورت رایگان برای مشتری انجام دهید مثلا یک اصلاح رایگان

4- استخدام کادری متخصص

بهره مندی از پرسنل مجرب و آداب دان

در صورت امکان کادر سالن خود را با افرادی با مهارت بالا تشکیل دهید که هم در کار خود متخصص باشن و هم ارتباط با مشتری را بلد باشند.

و دائم در حال بروز کردن تخصص خود باشند.

اشتباه بزرگی که مدیران مخصوصاً در زمان استخدام پرسنل مرتکب می شوند این است که در زمان جذب پرسنل تنها بر روی کار و کیفیت کار آرایشگر تمرکز دارند و مهمترین مسئله که مهارت های ارتباطی و ویژگی های شخصیتی آرایشگر است را کاملاً نادیده می گیرند!
همیشه باید در بروز رسانی پرسنل خود تلاش کنیم. مثلا شرکت در دوره های جهت آبدیت، یا شرکت در کلاس های مشتری مداری و آداب معاشرت نمونه ای از ایده های عالی برای داشتن پرسنل مجرب و حرفه ای است.
برخورد نامناسب پرسنل با مشتریان و عدم آگاهی از برخی آداب در ارائه خدمات به مشتریان حتما سالن و آرایشگاه ما را با بحران جدی مواجه خواهد ساخت.

 

5- هیچگاه از رقیبان خود بدگویی نکنید

یکی از اشتباه ترین کارها در راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه این هست که از رقیب خودمان بدگویی کنیم

مطمئن باشید با  این کار نه تنها خودتان را پیش مشتری بالا نبرده اید بلکه کوچک هم کرده اید و ممکن هست مشتری به این فکر کند شاید آن فرد از شما بهتر هست، پس به جای بدگویی از رقیبان سعی کنید خودتان را بالا بکشید.

6- احترام به خواسته های مشتری

خیلی از آرایشگران هستند که به خواسته مشتری توجهی نمی‌کنند و تنها کاری که خودشان فکر می‌کنند درست هست را انجام می‌دهند شما باید بدانید خدمات آرایشگاه به صورت سلیقه ای هست.

به طور مثال درست هست مدل ابرو به مدل صورت بستگی دارد و اکثر آرایشگران بر این اساس ابرو را اصلاح میکنند اما ممکن هست فرد یک مدل دیگه را بپسندد و اگر قرار است هیچ چیز به خواست مشتری نباشد پس نیازی به زیبایی که مشتری نخواسته هم نیست.

7- خلاقیت

یکی دیگر از راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه خلاقیت هست که بسیار مهم هست به فکر کارهایی باشید که برای مشتری جذاب باشد و فقط در سالن شما تجربه کند.

8- نقش اینستاگرام و وب سایت در جذب مشتری

سالنی که از این 2 راه ارتباطی برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده نکند بدون شک تا دو سال آینده با شکست مواجه خواهد شد.

جذب مشتری آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی ها با توجه به رقابت بالای سالن ها و آرایشگاه ها برای مدیران سالن زیبایی چالش بزرگی را به وجودآورده است.

9- داشتن آتلیه در سالن و آرایشگاه

حتماً در سالن خود محیطی جذاب و زیبا برای عکس گرفتن مشتریان خود قرار دهید. مشتریان آرایشگاه دوست دارند همان لحظه زیبایی خودرا ثبت کنند . البته این اقدام مشتریان باعث تبلیغ سالن شما هم خواهد شد.و قطعاً افراد بیشتری برای دیدن سالن شما به شما مراجعه خواهند کرد.

10- پذیرایی یادتان باشد

بسیاری از سالن ها از اهمیت پذیرایی در جذب مشتری آرایشگاه و سالن خود بی اطلاع اند و بیشتر اوقات به دلیل هزینه بر بودن پذیرایی دست از این اقدام بر می دارند،  درحالی‌که شما می توانید با کمترین هزینه برای پذیرایی بیشتری سود و بازدهی را برای سالنتان داشته باشید.
پذیرایی مختصر و مفید مانند: چای، نسکافه یا قهوه همراه با بیسکویت و شکلات می تواند ایده عال باشد و این اقدام باعث ایجاد بازاریابی ویروسی در جذب مشتری خواهد شد.

11- ارائه نمونه کار ها و تایدیه ها

شما می توانید از مشتریان قبلی در قالب فیلم، عکس، صوت، و یا داشتن دفترچه‌ای که مشتریان قبلی سالن در مورد میزان رضایت از سالن نوشته اند برای جلب اعتماد مشتریان استفاده کنید. تاییدیه ها همیشه راهی مطمئن و آسان برای جلب اعتماد مشتریان به شما خواهند بود.

12- قیمت گذاری مناسب داشته باشید.

درقیمت گذاری خدمات زیبایی برای مشتری آرایشگاه و سالن خودمان باید بسیار هوشمندانه عمل کرد، ممکن است سالن ما در منطقه متوسط شهر باشد و آن گاه امکان این که ما هم بخواهیم همانند سالن های منطقه اعیان نشین قیمت های شبیه به آنها را برای خدمات خود در نظر بگیریم قطعاً شکست خواهیم خورد.!

قیمت های ما باید متناسب با نوع مشتری، نوع خدمات، منطقه ، تجهیزات و… تغییر کند، نه اینکه ما بخواهیم بر حسب اینکه رقیب ما از قیمت بالا یا پایینی استفاده می کند ما هم شرایطمان را با سالن رقیب هماهنگ کنیم.

بلکه مهمترین اقدام ما در قیمت گذاری باید ملاک هایی باشد که ذکر شد و در این راه مهمترین اقدام ما باید آگاه سازی و شفاف سازی قیمت گذاری ما برای مشتریان باشد، چرا که مشتریان نباید در ذهنشان با ابهامی در خصوص قیمت خدماتی که استفاده می کنند مواجه شوند.

13- مشاوره و خدمات رایگان

هدف از مشاوره این است که مشتری را کاملاً با نوع خدمات خودمان آشنا کنیم. بسیاری از سوالاتی که ممکن است مشتری حتی در مورد قیمت خدمات داشته باشد با استفاده از این مشاوره های ما به صورت خودکار پاسخ داده خواهد شد. بنابراین اهمیت مشاوره قبل از خدمات و بعد از خدمات را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

•مشتری آگاه از خدمات و قیمت ما همیشه به ما اعتماد خواهد کرد.
•مشاوره ما می تواند در مورد مراقبت ها، مدل ها، کیفیت کار ها، قیمت ها و … برای مشتری صورت بگیرد.
•با دادن مشاوره به مشتری حس ارزشمند بودن را به مشتری منتقل می کنید.

14- شخصیت مشتریان را بشناسید!

شما با پرسیدن سوالات زیر و همچنین سوالات مشابه، به راحتی می توانید با علاقه و سلیقه مشتریان آشنا شوید.

سوالاتی مانند:

پرسیدن اینکه خدمات مورد علاقه مشتریان چیست؟

در چه زمان هایی برای دریافت خدمات به سالن ما مراجعه می کنند؟
مقدار هزینه ای که برای دریاف خدمات دوست دارند پرداخت کنند چقدر است؟
آیا از خدمات همکاران استفاده کرده اند؟
چه خدماتی در سالن دوست دارند به عنوان هدیه یا تخفیف دریافت کنند؟
از چه خدماتی تا به حال استفاده نکرده اند؟
تعداد دفعات مراجعه به سالن ما چه مقدار است؟
و…

15- خدمات جدید سالن های زیبایی

استفاده از لاین های جدید د سالن زیبایی، بسیاری از سالن های زیبایی در برابر خدمات جدید گارد دارند.

شما برای اینکه بتوانید مشتری های زیادی جذب کنید باید خدمات جدید به سالن زیبایی خود اضافه کنید.

– آراستگی مدیر و پرسنل سالن زیبایی

– شخصیت مشتریان را بشناسید

– ارتباط همیشگی با مشتری

– مشاوره و خدمات رایگان

– قیمت گذاری مناسب داشته باشید

– بهره مندی از پرسنل مجرب

– نقش اینستاگرام و وب سایت در جذب مشتری

– داشتن آتلیه در سالن و آرایشگاه

– پذیرایی مختصر

– ارائه نمونه کار ها و تایدیه ها

– داشتن هدیه ای ماندگار

– ذخیره مشتری

– دقیق و منظم باشید

– سخنرانی نکنید

– پیگیری کنید

– کاری کنید که مشتری خودش را زیباتر ببیند

– استفاده از پکیج خدمات

– ارائه خدمات خاص

– استفاده از کارت هدیه و کارت تخفیف

– برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید

– تبلیغات برای جذب مشتری آرایشگاه مردانه

– اهمیت افزایش درآمد آرایشگاه

– پس از بروز هرگونه مسئله هر چه سریع تر آن را حل کنید

– شبکه سازی و ارجاع برای جذب مشتری

– جذب مشتری بیشتر برای آرایشگاه با این سه روش

– هدف گیری همه نوع مشتری برای جذب مشتری

– همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید

– برای جذب مشتری کار تیمی کنید

– اغلب مشتری مرتکب اشتباه می شود

امکان دارد مشتری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که آرایشگاه بدون مشتری نمی تواند وجود داشته باشد اما کارکنان واحد باید بتوانند به مشتری تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.

– خدمات و محصولات جدید و متنوع در آرایشگاه

– پرسش از خود مشتری برای جذب مشتری

– مشتری خواستار لذت است نه تامین رضایت

– برای جذب مشتری آرایشگاه حق انتخاب با مشتری

– برای جذب مشتری به خواست او گوش دهید

– بالا بردن بهای خدمات

– پذیرایی مختصر

– خود را به جای مشتری بگذارید تا احساسات او را درک کنید

– کارکنان آرایشگاه برای جذب مشتری آرایشگاه

– برای جذب مشتری آرایشگاه بازار یابی کنید

راه های طلایی جلب و حفظ مشتری سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

در این قسمت از سلام زیبایی به ارائه راهکار های مناسب برای جذب مشتریان جدید سالن زیبایی خواهیم پرداخت .

1. اهداف خود را برای جذب مشتریان جدید تعیین کنید

تعیین اهداف برای هر شغلی بسیار مهم است و می ‎تواند به شما انگیزه دهد . برای تعیین اهداف خود نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  •  هر آنچه را که می‎ خواهید انجام دهید ، بنویسید .
  •  خوب فکر کنید تا بتوانید لیست کاملی از اهداف خود به دست آورید.
  •  هر نکته را تجزیه و تحلیل کرده و امکان موفقیت در آن را تعیین کنید .
  •  اهداف موجود در لیست را اولویت بندی کنید .
  •  برای تحقق هر هدف ، محدودیت زمانی تعیین کنید .
  •  از اهداف کوتاه مدت شروع کنید تا آن ها به شما در رسیدن به اهداف بلند مدت کمک کنند .

مشتریان خود را بشناسید

اگر نمی ‎دانید که مشتریان شما چه کسانی هستند ، نمی ‎توانید در بازار موفق شوید و بنابراین قبل از پیشبرد هر برنامه ای ، شخصیت خریدار را بررسی کنید و این به آن معناست که مشخصات مشتری ایده آل شرکت خود را شناسایی و تعیین کنید . بازاریابان با تجربه برای هدف قرار دادن بازاریابی خود به این اطلاعات اعتماد می‎ کنند . شناسایی شخصیت خریدار به شما این امکان را می دهد تا اهداف خود را بهبود ببخشید . اگر شما در انجام این کار موفق شوید ، قادر به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغلی خود خواهید بود .

به دنبال کانال های مناسب برای جلب مشتری های جدید باشید

با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد چگونگی جذب مشتریان جدید تحقیق کرده و کانال مناسب برای انجام این کار را برای خود ایجاد کنید که این کار ممکن است از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی ، نامه و یا هر چیز دیگری باشد . بهترین راه این است که برای جلب مشتریان خود، از چندین طریق وارد عمل شوید .

 تبلیغات

تبلیغ درست تجارت بسیار مهم است . تبلیغات روش های مختلفی دارد، مثل روزنامه ها، مجلات، اینترنت، تبلیغات محلی، تبلیغات کلامی و… برای تبلیغات حتی می توانید از حراج دو روزه یا بُن تخفیف استفاده کنید. این کار باعث جلب توجه مردم می شود و تعداد مشتری های شما نیز افزایش خواهند یافت و با دیدن قیمت مناسب و خدمات خوب  به مشتری های دائمی تبدیل خواهند شد ، حال چه در حراج باشید چه نباشید.

 

در ادامه قصد داریم به موضوع ” جذب مشتری در آرایشگاه ” بپردازیم باشید.

27 ترفند افزایش فروش در سالنهای زیبایی و آرایشگاههای زنانه

آرایشگاه های زنانه که با ارئه ی خدمات مستقیم به مشتریان سروکار دارند چالش ها و سختی های خاصی را تجربه می کنند. مشتری ها سالن و آرایشگاه (کلینیک زیبایی) شما را بر اساس کیفیت خدماتی که به آنها ارئه می دهید ارزیابی می کنند.

اما ممکن هست صدها فاکتور دیگر را هم در نظر بگیرند. (مانند قیمت خدما، نوع رفتار پرسنل شما و …) تعداد بسیار زیادی سالن های زیبایی را هم که کنار این موارد قرار دهید، همه چیز خیلی سخت تر خواهد شد.

رازهای افزایش فروش در سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه

1- شبکه های اجتماعی:

مشاوران سالن زیبایی همیشه میگن یکی از مهمترین مهارت هایی که یک مدیر سالن زیبایی باید آن را بلد باشد، مهارت جذب و وفادار سازی مشتریان سالن و آرایشگاه است.

یادمان باشد تا زمانی که شما نتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و همچنین مشتریان فعلی خود را وفادار کنید، هر چقدرهم که در کار آرایشگری حرفه ای باشید و هرچقدر هم که برای کارتان هزینه کنید نه تنها به شهرت نمی‌رسید.

سالن هایی موفق هستند که برای برندینگ و روش های جذب مشتری برای آرایشگاه و سالن زیبایی خود آموزش دیده اند و مدیر سالن با شناخت کافی و مهارت به دست آورده از شیوه جذب مشتری آرایشگاه به این مرحله رسیده است.

در دنیای رقابتی امروز بی شک شما برای رونق و جذب مشتری در آرایشگاه خود به شیوه های جدید از تبلیغ و اطلاع رسانی مزیت‌های رقابتی خود نیاز دارید. اگر مدیریت سالن آرایشی را بر عهده دارید و تصمیم گرفته اید تا با تبلیغات موثر به کسب و کار خود رونق ببخشید به نکات زیر توجه کنید:

ایده نو برای جذب مشتری در آرایشگاه

ایجاد سایت آرایشگاه + پیج اینستاگرام

حتی اگر آن‌قدر پول داشته باشید که هزینه‌ی هنگفت بزرگ‌ترین بیلبورد شهر را هم در شلوغ‌ترین خیابان آن را بدهید و آن را تصرف کنید و از طریقش سعی کنید اطلاعاتی از کسب‌وکار خود به مشتری عرضه کنید باز هم ممکن است شکست بخورید.

ممکن است هیچ‌کدام از آدم‌هایی که دارند در آن خیابان شلوغ قدم می‌زنند به آن توجه نکنند. چرا؟ چون بیلبوردها اکثراً در مناطق مرتفع واقع شده‌اند که قابل رویت برای حجم عظیمی از رهگذران باشند، و برایِ همین نمی‌شود دیدشان. نه اشتباه نکنید، دلیل ندیدن‌شان این نیست که هوا در اکثر مواقع سال آن‌قدر آلوده است که چشم هم چشم را نمی‌بیند، بلکه به دلیلی ساده‌تر: حالا همه‌ی مردم پیاده‌رو به کف دست‌های‌شان و گوشی‌های موبایل‌شان چشم دوخته‌اند.

سالنی که از این دو کانال ارتباطی بهره مند نباشد، و برای ارتباط با مشتریان و بازاریابی خود از اینستاگرام و وب سایت شخصی خود استفاده نکند، نهایت در دو سال آینده با شکست مواجه خواهد شد.

حتماً هر روزه فعالیت در پیج سالن زیبایی خود را با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام داشته باشید.
اما نکته مهمی که بسیاری از سالن دار ها از آن غافل شده اند تاثیر فوق العاده داشتن وب سایت تخصصی برای سالن می باشد.

یادمان باشد که اینستاگرام نیز مانند سایر شبکه ها به زودی همانند سایر شبکه ها کنار خواهد رفت و آنگاه آیا ما برای ماندن در فضای رقابت اقدامی داشته ایم؟

در حالی که داشتن ‌سایت آرایشگاه این قطعیت را به ما می دهد که ما به راحتی و بدون هیچ مشکلی همیشه در فضای رقابت خواهیم ماند.

و البته باید از امکانات و شرایط بی نظیری که داشتن  سایت آرایشی برای تبلیغ و بازاریابی سالن زیبایی و آرایشگاه ما به وجود می آورد غافل نباشیم..

برای جذب مشتری در آرایشگاه باید بخشی از بودجه‌ی مورد نظر خود را برای بازاریابی افتتاح ارایشگاه کنار بگذارید؛ دوران چاپ بروشور و تراکت به سر رسیده است. از تبلیغات موبایلی و رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و… بهره ببرید.

در صورت امکان برای سالن آرایش خود سایتی افتتاح کرده و بسیاری از فعالیت‌های جانبی، مثلاً پوست و زیبایی را در سایت ارائه کنید.

به این ترتیب امکان مشاهده‌ی نام شما با جستجو، در مرورگرهای اینترنتی بالا می‌رود. در بخشی امکان نظردهی قرار دهید تا نظرات مثبت برای شما تبلیغ باشد و نظرات منفی را بررسی و اصلاح کنید.

خیلی از قابلیت‌های دیگر که می‌توانند فروش خدمات آرایشگاه شما را افزایش دهند و سیلی از مشتری را به آرایشگاه‌تان بکشانند، در طراحی سایت آرایشگاهی وجود دارد.

طراحی یک سایت آرایشگاهی کار ساده ای نیست، من هم انتظار ندارم که شما این کار را انجام دهید اما طراحان حرفه ای زیادی هستند که با هزینه مقرون به صرفه ای میتوانند سایت شمارا طراحی کنند.

هیچگاه مشتری را منتظر نگذارید

یکی دیگه از نکات مهم برای جذب مشتری در آرایشگاه این هست که مشتری خیلی دوست ندارد که منتظر بماند اگر هم می‌ماند به خاطر این است که چاره‌ی دیگری ندارد .

سعی کنید با گذاشتن مجله یا کتاب یا عکس های مدل مو وقت مشتریانی که انتظار رسیدن نوبتشان را می‌کشند پر کنید .

اگر بتوانید قسمتی از سالن را برای کافه آرایشگاه در نظر بگیرید هم باعث درآمد هست هم مشتریان ناراضی از اینکه زیاد در نوبت نشسته اند را کاهش داده اید.

مشتری را وفادار کنید

حتما برای جذب مشتری در آرایشگاه کاری کنید که مشتری به شما وفادار شود یعنی فقط به شما مراجعه کند.

مثلا به او یک هدیه کوچک دهید که ارزش مالی زیادی برای شما ندارد، یک خدمت رایگان به او ارائه دهید یک پذیرایی مختصر کنید مثل یک فنجان چای، آب با این کار به مشتری احترام زیادی قائل می‌شوید و مشتری شما را دوست خواهد داشت یا هر چیزی که شما را از سایر سالن ها متمایز کند و در خاطر مشتری بمانید.

شخصیت مشتری خود را بشناسید

با پرسیدن سوالات زیر و همچنین سوالات مشابه، به راحتی می توانید با علاقه و سلیقه مشتریان آشنا شوید.

سوالاتی مانند:

خدمات مورد علاقه مشتریان چیست؟

از چه خدماتی تا به حال استفاده نکرده اند؟

در چه زمان هایی برای دریافت خدمات به سالن ما مراجعه می کنند؟

تعداد دفعات مراجعه به سالن ما چه مقدار است؟

مقدار هزینه ای که برای دریاف خدمات دوست دارند پرداخت کنند چقدر است؟

آیا از خدمات همکاران استفاده کرده اند؟

چه خدماتی در سالن دوست دارند به عنوان هدیه یا تخفیف دریافت کنند؟

و…..

با پرسیدن چنین سوالاتی به راحتی می توانید از مشتری آرایشگاه و سالن زیبایی خود شناخت کافی و مناسبی پیدا کنید

خدمات رایگان

یکی از مهمترین راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاه ارائه خدمات رایگان به مشتری می‌تواند باشد. شما می‌توانید در بین خدمات اصلی و زمان برخود، خدماتی نظیر اصلاح ابرو را به طور رایگان برای مشتری انجام دهید این امر در ذهن مشتری بسیار مهم عمل می‌کند و شما را به انتخاب اولش تبدیل می‌کند.

جذب مشتری آرایشگاه با خلاقیت

بزرگ‌ترین برگ برنده‌ی شما در تبلیغ آرایشگاه زنانه خلاقیت است. هرقدر خلاقیت شما بیشتر باشد، موفقیت بزرگ‌تری در خانه‌ی شما را میزند. شما باید به دنبال روش‌هایی باشید که کس دیگری از آن‌ها استفاده نکند یا حداقل تعداد کمی از آن ایده‌ها باخبر باشند.

به این شیوه می‌توانید مشتری را اسیر خلاقیت خود کنید و کاری کنید که حتی اگر مشتری هم خواست به مکان دیگری مراجعه کند، ناخودآگاه از سالن زیبایی شما سر دربیاورد.

اگر از بزرگ‌ترین کسب‌وکارها بپرسید چگونه موفق شدند، آن‌ها بزرگ‌ترین عامل موفقیت خود را مدیون خلاقیت می‌دانند زیرا مردم همواره به دنبال چالش‌های جدید هستند و چه‌ بهتر که شما این چالش را به آن‌ها هدیه دهید.

 

ترفند جذب مشتری برای آرایشگاه زنانه و سالن های زیبایی

آراستگی مدیر و پرسنل سالن زیبایی

مدیر و پرسنل باید آراسته و بهترین مدل آرایش را داشته باشند، مشتری آرایشگاه به سالنی که مدیر و پرسنل به آرایش خود اهمیت نمی دهد، مراجعه نخواهد کرد.

استفاده از چهره های مشهور برای تبلیغ آرایشگاه کمک بگیرید

اگر از شخصیت های محبوب و مشهور، مشتری ویژه‌ای دارید از او برای تبلیغ کمک بگیرید. شما می‌توانید در تبلیغات از پیام های دعوت این شخصیت ها برای استفاده از خدمات آرایشگاه شما، استفاده کنید.

با مشتری رابطه‌ای دوستانه ولی تعریف‌شده برقرار کنید

ایجاد یک رابطه‌ی درازمدت با مشتریان، یک پیوند فوق‌العاده به وجود خواهد آورد و باعث خواهد شد که خدمات آرایشی شما برای تمام عمر توسط آن‌ها به‌صورت تبلیغِ دهان‌به‌دهان پخش شود. موضوع مهم‌تر این است که مشتری نیاز دارد کمی در مورد پیشینه‌ی آرایشگر خود بداند تا بتواند به او اطمینان کند، (اما در این کار زیاده روی نکنید).

در مورد چیزهای مثبت و علایق مشتری حرف بزنید و سعی کنید بیشتر شنونده باشید تا سخنران

استفاده از نظرات مشتریان قبلی

یکی از مواردی که در اعتمادسازی بین مشتری و سالن زیبایی بسیار تأثیر دارد ارائه نمونه کار به مشتری است.

یک آلبوم درست کنید و در آن عکس و نظر مشتریان را قرار دهید و در یک قسمت آرایشگاه قرار دهید تا مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند این عکس‌ها را ببینند.

ارائه خدمات کامل بهترین روش برای جذب مشتری در آرایشگاه

این کار علاوه بر فراهم نمودن منبع بزرگی از ایده، حس نزدیکی مشتری با سالن آرایشی شما را تقویت می کند.

بهتر است خدمات آرایشی و… را بصورت کامل در آرایشگاه به مشتریان ارائه دهید. بسیاری از خانم ها تمایل دارند به آرایشگاهی مراجعه کنند که تمامی خدماتی را که نیاز دارند را در یک روز و همان آرایشگاه انجام شود.

به عنوان مثال در کنار اصلاح صورت و ابرو خدمت اپیلاسیون و وکس صورت را داشته باشید.

در کنار خدمات رنگ مو و کار با مواد یک کوپ کار حرفه ای و یا در کنار خدمات ناخن بهتر است مانیکور و پدیکور را انجام دهید.

یکی از خدماتی که این روزها بانوان بسیار به آن اهمیت می دهند خدمات مراقبتی پوست می‌باشد، برای اینکه مشتریان بیشتری را جذب کنید خدمات بیشتری را با افراد کار بلد و ماهر ارائه دهید.

ارائه نمونه کار

برای افرادی که قرار به سالن زیبایی مراجعه کنند این که مهارت آرایشگر چقدر است همواره دل مشغولی دارند و فکر می‌کنند مبادا آرایشگر نتواند آنها را آنطور می‌خواهند آرایش کند. این امر در عروس‌ها بسیار بیشتر است.

بهتر است برای حل این موضوع به مشتریان خود نمونه کار ارائه بدهید، منظور از نمونه کار ارائه عکس نیست البته این مورد نیز تاثیر گذار است ولی این امر زمانی به اوج میرسد که شما به افراد نمونه کار زنده ارائه بدهید.

یعنی این که از این افراد دعوت نمایید تا چند روز قبل از مراسم به شما مراجعه کنند و فردی را که قرار است برای مراسمش آماده کنید را مشاهده کند و یا حتی چند روز قبل قسمتی از کار را برای این فرد پیاده سازی کنید تا خیالش بابت مهارت و نحوه کار شما آسوده باشد.

فروش فوق‌العاد

یکی دیگر از روش های جذب مشتری در آرایشگاه  راه اندازی یک فروش فوق العاده هست، یک فروش فوق‌العاده ترتیب بدهید. مثلاً می‌توانید هرسال در مناسبت‌هایی دو  یا سه بار برای مشتریان دائمیِ خود 40درصد تخفیف در خدمات یا محصولاتی که در سالن زیبایی ارائه می‌کنید، در نظر بگیرید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *